Monday 3 December 2012

3 Disember 2012

Sayup-sayup kedengaran ibu memberitahuku ketika masih mamai bangun dari tidur yang dorang hantar adik aku, Ofu, pi kursus di Giatmara. 

"Eh, sejak bila pula adik aku join kursus di Giatmara? " detikku, tapi lantas membiarkan saja dan sambung tidur balik.

Entah jam berapa, baru aku bangun, risau jua lewat pi kerja. Siap makan around jam 11 am, call ibu. Rupa-rupanya dorang terus direct pi Tuaran tengok motor. Walawei~ menumpanglah nampaknya. Hari ni aku rasa macam nak bawa baju spare, baju hijau RP. hehe

Memang dah tau keadaan kat taman nikmat ni lambat dan jarang dapat kereta tumpang. Bermula lah lagi kali ketiga babak aku berjalan dari Taman Nikmat ke pekan Kota Belud. Tapi mana tahan wei. dari mula aku berjalan. Aku lambai2 tangan kanan, manatau ada kereta yang berhenti dan tumpangkan aku. Akhirnya, dari jauh aku spotlight van biru. Dapat juga kereta tumpang pada jam 12 tghari...

Aku dan Khai sama shift. So, kak Debra shift morning evening, khai take di kaunter 6 sementara aku buat kerja-kerja pembersihan dan susun barang dekat kaunter. Selepas tu swith la pula, aku take kaunter kak Debra di kaunter 6 dan khai monitor budak part time kat kaunter 3. 

Tiba masa cash out di kaunter 6, entah rasa macam teruk masa tu. Selepas cash out, macam biasa punch barcode barang customer. Masa punch telur tu, aku dah dapat rasakan perasaan yang pelik dan merisaukan sebab aku nampak cover telur tu dah terbuka. Hampir masa aku nak masukkan telur ke dalam plastik, tiba-tiba jatuh telur tu dan kena pada baju ku. wei nah~ terus stress ni. Ambik kain lap utk lap telur tu, letak dalam baldi. buka baju putih nasib baik ada pakai baju hijau RP tu. Aku jaga kaunter 6 sehinggalah Shazanah datang pi kaunter 6, dia shift morning. Aku tukar pi Kaunter 2. Fuh, kaunter baru, tukar baju, dan tukar mood. That's all for today.


No comments:

Post a Comment