Monday 7 October 2013

Nikmat yang dilupakan

Assalamualaikum W.B.T
Annyeonghaseyo & Konniciwa~

Bila duit dalam dompet makin menipis dan dari hijau beso-beso bertukar ke kemerah-merahan lalu ke hijau ala-ala daun pisang serta semakin membiru, aku mulai tersedar dari leka. Menuju ke ATM Muamalat yang terdapat di kolej kediaman wang ulu B3 di kala malam mulai berlabuh. Malang tak berbau, ATM tu tak dapat digunakan. Hohoho sudah.


Berbekalkan heater nana (roomate), aku pun buat dinner hari ni. Maggie Asam Laksa + White Coffee. Aku sebenarnya, tak berapa suka sangat makan maggie ni. Pada pendapat aku, makan maggie ni memang dah masuk tahap darurat tak ada makanan. Sebab dulu di poli, bila tak duit nak beli makanan dekat gerai, maggie menjadi menu utama makanan seharian. Pengalaman duka rupanya.. hahaha

Maggie Loading. . . .

Maggie terlebih Loading. . .  Kambang-kambang maggie sia..
Jika kelmarian, aku makan Nasi Putih Ayam Masak Kicap + Neslo Ais,
Hari ini pula aku makan Maggie Asam Laksa + White Coffee panas.
Bagaimana pula dengan mereka yang pokai tahap gaban, takda ada sesuatu pun untuk mengisi perut.
Semoga aku lebih bersyukur atas pemberianmu, Ya Allah, ingatkan kami supaya sentiasa bersyukur.


Mana mungkin kita mampu mendapatkan semua yang kita impikan tanpa sebarang usaha.

Andai dikira hasil tak setanding dengan usaha yang diusahakan, bersabarlah, ada hikmah di setiap kejadian. God willing. 

No comments:

Post a Comment