Thursday 5 December 2013

Ukiran Memori DI Hati

" Terima kasih atas segalanya,
Yang telah kau beri amat ku hargai,

Semua ku simpan di dalam hati,
Penuh riang tawa mesra,
Terus terukir di hati " - Terima Kasih oleh Iamneeta.


Kedengaran setiap bibit ayat yang dialunkan,
Menyeret ingatan ku kepada perasaan lalu,
Yang aku cuba redakan,
Namun pasti ada saja,
Yang buat aku teringat padanya.

Aku kata ingin lupakan perasaan itu,
Namun aku tak buat apa-apa pun selain menyibukkan diriku,
Walaupun aku mampu,
Dek kerana kesibukkan,
Keazamanku untuk berpegang kepada kata-kataku,
Aku lama tak follow up news dari dia,
Tak tanya khabarnya,
Kerana aku sendiri rasa tiada arah,
Tiada benda yang nak dibicarakan,
Akhirnya, aku hanya menunggu,
Menunggu sesuatu yang tak pasti.

Mungkin kerana itu,
Sesekali aku terlupa akan dia,
Adakalanya sehingga berminggu-minggu lamanya,
Bila aku tersedar hakikat itu,
Mulanya gembira kerana aku fikir aku telah dapat bebaskan bayangannya dari hidupku,
Lama kelamaan, aku rasa sesuatu,
Jauh di sudut hati,
Jauh dari senyuman wajahku,
Jauh dari gerakku yang lincah,
Yang cuba menghadapi hidup ini seadanya,
Aku,
Rasa,
Kosong,
Kosong yang tak tercapai dasarnya,
Apa dayaku, selain berdoa,
berharap yang terbaik dari Tuhan yang Maha Mengetahui segalanya,
Di sebalik semua kejadian.


No comments:

Post a Comment