Wednesday, 18 July 2012

Bila aku belajar Naik Motorsikal?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Orang kata, kalau nak belajar tunggang motorsikal, kena pandai kayuh basikal. Kena belajar imbangan tu. Hm, macam tu pula. Okay.

Bermulanya kisah aku belajar tunggang motorsikal ni semasa aku menjalani latihan industri di Unit Pembangunan Dan Penyelanggaraan. Pelajar yang praktikal di UPP untuk semester tu, ada lima orang semuanya:

Sharul Effendi (Sarul) - SKA
Mohammad Jazil (Jazil) - SKA
Nurul Saqdah (SaQQ) - DTP
Amal (aku lah tu) - DTP

Memandangkan kerja praktikal kami ni, banyak memerlukan pemantauan. pihak UPP pun menyediakan motorsikal untuk kegunaan pemantauan. Aku memang mahu belajar menunggang motorsikal ni. So, aku mohon tunjuk ajar ma kawan praktikal ni sebab dia guna motor dia pi kerja, sarul nama dia atau lebih dikenali sebagai 'boy', Dua lebih tua daripada aku.

Sarul
Bila aku kata minta ajar tu, jan dok pikir len noh. Aku sorang ja tunggang motorsikal tu. Dia, jazil, tambey, dan saqq tengok aku dari garaj. Dia cuma bagi arahan ma aku pas tunjuk mana tempat tukar gear, break, dan macamna nak bagi jalan motor tu. Dan mula lah aku belajar perlahan-lahan naik motor tu... Sekarang, aku boleh tunggang motorsikal tapi belum ada lesen la...apa pun thanks sarul. Senang hati aku jenjalan dengan motor tu masa aku praktikal. Jalan pusing-pusing poli ja keja aku. haha




nota kaki: Tak berkesempatan nak ucap terima kasih kepada Sarul sebab dah ajar aku tunggang motorsikal. (^_^)V

2 comments:

  1. Amal boleh la bawa aku kan?hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. blum ykin lgi klu mo bawa org jalan neh,..hehe

      Delete