Friday 10 August 2012

My Life As a Cashier

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera

Lantang ja aku tulis title post dalam bahasa Inggeris kan? padahal entry penuh dengan bahasa rojak sayur. haha, Apa boleh buat, begitulah zaman kami belajar dulu-dulu. Mostly belajar bahasa melayu, jawab exam pla ada subtitle english. hehe

Hari ini hari Jumaat dan aku bertugas untuk shift 'Full'. Awal pagi kena taklimat ringkas dari ketua juruwang dan jua dari Bos. Aku jaga kaunter 7 merangkap kepada kaunter di tingkat 1. Hm, aku jangkakan hari ini biasa-biasa saja, nampaknya jangkaanku meleset. 

Kelmarin baru keluar gaji bonus, so sepatutnya aku lebih bersedia untuk dibanjiri dengan pelbagai manusia beserta karenah mereka. Tapi aku wat macam biasa ja.

Bermula dengan barisan pelanggan yang beratur panjang sehinggakan kaunter sebelah tu pun dibuka. Disertai  dengan pelanggan yang datang nak pulangkan dan tukar barang. Fuh~ Sabar lah jiwa. Belum masuk hal pelanggan yang ada masalah dengan harga barang. Memang terasa macam kaunter pertanyaan. Aku rasa banyak menyusahkan Kak Mas, Kak Jehan, Kak Nia, Kak Tika, Kak Liza, Kak Lina, Kak Masni, Jeff. Sorry banyak-banyak ar. . .Terima kasih sebab sudi bantu aku masa tu, kalau tak, aku pun tak tau la macamana nak handle semua tu.

Jam menunjukkan jam 9.33 pm, pelanggan masih berurusan di kaunter. "Duh, bila lah mau pulang ni", detik hati kecil ini.

Setelah banyak perkara yang berlaku yang tak larat aku nak cerita di sini, semuanya berakhir jam 10.15 pm, iaitu masa aku punch card dan thumb print. Fuh~ Tahniah untuk warga rakan seperjuangan sekalian, Esok masih ada, Teruskan berjuang! InsyAllah. . .Aamiin.

No comments:

Post a Comment