Saturday 2 November 2013

Cuti Oh Cutiku di Bulan November 2013

Assalamualaikum W.B.T.
Annyeonghaseyo & Konbanwa

Cuti, peristiwa yang ditunggu-tunggu oleh segenap warga pelajar UniMAP. Yang tinggal berdekatan dan sempat beli tiket balik kampung, memang pasti dah berangkat berlalu meninggalkan kolej kediamann masing-masing balik ke kampung halaman.

Manakala, untuk yang tak sempat beli tiket balik kampung dan perantau macam aku ni, memang tak balik kampung lah. Jauhnya nak balik Sabah tu, duit pun bukannya macam daun pokok, petik2 ja boleh guna. Ratusan ringgit juga habis kalau nak balik semata-mata cuti 5 hari ni.

Rasa bosan menerawang kehidupan di kolej kediaman wang ulu ini, walaupun aku pasti ada senarai tugasan yang perlu aku lakukan dan semua itu berkaitan dengan akademik.


Senarainya ialah;

Ujian
Bahasa Melayu Universiti
Tamadun Islam dan Tamadun Asia.
Hubungan Etnik.
Makmal Statics.

Tugasan
Poster dan pembentangan berkumpulan (Bahasa Melayu Universiti)
Kupasan tajuk yang ditentukan (Tamadun Islam dan Tamadun Asia)
Laporan Statics (Open Ended)
Projek Merekabentuk Jam (EPT191)

Ulangkaji
Statics
Computer Programming



Rasa kerisauan tu ada, tapi aku rasa MALAS nak buat kerja. 
Bangun = Makan, Minum, Main Game, Highlight Nota TiTas, Online = Tidur

Aku rasa agak kurang bersemangat hari ini.

Adakah kerana suasana cuti?

Atau kerana aku fikirkan semua kerja sekaligus sehingga aku ambil keputusan untuk tangguhkan dahulu?

Pelik By Pelik as the time goes by.

Keluar Pi makan + Nampak dari jauh macam kenal + Senyum 
Pilih tempat makan macam biasa + Masa bayar jumpa kawan, Amirul + Mesra seperti biasa
Balik makan + Jumpa Yana + Lepak tengok AF dekat gerai Shafaz 
Berkenalan dengan Asma kawan Yana + Oghe Kelate + Minat Dato Siti
Borak sat + Pulang Rumah + Online + BeBlog

Just An Ordinary Routine

Semoga esok aku lebih bersemangat nak buat kerja. All the best, Amal. 
I know You Can Do It.
Belajar Rerajin.

No comments:

Post a Comment