Saturday 20 September 2014

Pengiktirafan RK84 di UniMAP?

Hari Sabtu. Secara rasminya, bermula sudah hari ko-kurikulum di Universiti Malaysia Perlis. Aku ambil peluang untuk melayari internet melalui laptop. Blog tak dapat buka melalui HP Lenovo aku ni. entah, aku yang tak reti nak guna kot. Ok, put that aside for now. Hahaha

Online dan online, tiba-tiba aku teringat pemohonan JPA dah dibuka pada 17 september 2014 hari tu dan akan ditutup pada 23 september 2014 ni. CGPA aku ni tak lah okay sangat dan tak memenuhi syarat pun, tapi aku nak cuba isi jua. At least, I can wish for it, can I? :D

Filling up the online form one by one. then, it's time to fill up my academic information. 

Awal tu aku dah kalut dah, tak jumpa nama program ijazah aku dalam suggestion list. Kalau tiada dalam suggestion list bermakna Ijazah yang aku ambil sekarang ni tak diiktiraf oleh badan-badan atau agensi yang memberi pengiktirafan. 

Akhirnya, selak tabs sana sini baru jumpa.

Aku jumpa di mana?

Di sini,

http://esilav2.jpa.gov.my/online_progs/esisraf/



Dan dengan itu, dah diiktiraf lah RK84 di UniMAP ni. Aku ada juga nampak notice pasal pengiktirafan ni di papan kenyataan di pusat pengajian kejuruteraan pembuatan, cuma kadang aku sendiri lupa. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment