Wednesday 19 September 2012

Lemang Burner Part 1

Assalamualaikum Dan salam Sejahtera.

Selepas tamat belajar di Politeknik ni, ada masa lapang terkenang pula aku kenangan sewaktu belajar di poli. Salah satunya kenangan semasa semester 6 buat projek akhir kumpulan kami iaitu projek pembakar lemang. Aku satu kumpulan dengan Noor Eman Utok, Asdar Ahmad, Mohd Aizuddin, dan si bos (ak lupa dh namanya, slalu kwn panggil nya c bos...hehe). Group ni dah ditentukan mengikut group bengkel. Pada mulanya, aku memang risau pasal group ni. Mungkin disebabkan faktor keakraban yg kurang, kepercayaan yg ada pada aku masa tu. Tapi di sepanjang aku bersama dorang dalam projek ni, segala tanggapan2 tu meleset ar. they are great person if u know la walaupun nampak sempoi je. low profile org bilang.hehe

Pada asalnya, c bos yang cadang buat pembakar Lemang ni, dan sebenarnya aku tak percaya projek ni diluluskan kerana dah banyak mesin pembakar Lemang yang wujud dan canggih lagi hasil dari pelajar-pelajar di institusi lain bila aku cuba search di Internet ni. Projek cadangan ni dah diterima semasa semester 5, so dah tak boleh buat apa lagi dah. Just move on.

So, aku cadang nak wat post pasal projek ni, walaupun dah lama berlalu. just for old time sake.hehe

Mula-mula tu, kami minta barang dari bengkel, apa yang ada jer la. pastu eman bawa balik cuti. Habis dari cuti, aku tengok dah siap rangka untuk projek ni.

 ---Hollow Steel---
1

2

3

4

5

6
Siap dah rangka untuk projek pembakar Lemang ni. So, setakat ni dulu ya. ^_^

No comments:

Post a Comment