Friday 28 September 2012

Soal si Dia: Pegang atau lepaskan?

Assalamualaikum dan salam sejahtera. . .

Hari ini hati bertekak dengan akal. Hati inginkan dia namun akal menghalang. Rasa hati nak meluahkan hasrat di hati namun gusar dia kan menolak sekaligus menjauhkan diri. Nak ku jauhkan diri, rasa tak sanggup. Di setiap waktu pergerakkan aku teringatkan dia. Padahal, mungkin dia di sana tak pernah teringatkan aku.

Bila tengok dia bergambar dengan sapa, rasa hati ini semacam luntur. Teringat lagi rakan-rakannya yang sememangnya layak untuk dia. terasa kecil diri ini jika digandingkan dengannya. Lantaran beza umurnya yg lebih muda dariku. orang sebaik dia layak untuk dapat gandingan yang baik.

Mungkin dia layak untukku tapi adakah aku layak untuk dia?

Orangnya baik, ceria, sopan, berilmu, beragama, dan agak sensitive sikit kot. hehe. Dia layan aku baik dan sopan sangat. Tak pernah kawan aku yang dah kenal tabiat aku layan macam tu. Mungkin kah kerana cara dia layan aku seperti seorang adik dengan kakaknya? Gosh! Aku kot yang silap mengertikan layanan dia.

Tapi tidak lama kemudian, kata-katanya hampir-hampir saja merobek hatiku. Kenapa perlu aku dipasangkan dengan yang lain. Andai niatnya untuk menjauhkan diriku dengan dirinya, aku pasrah. Mungkin kerna dia sendiri tidak pasti akan keadaan ini dan ingin aku yang memulakan segalanya.

To Be Continued. . . . .

No comments:

Post a Comment