Wednesday 12 September 2012

Wow Mereka. . .Aku?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Wow mereka. . .Aku?
Kata hati nak tulis tajuk macam ni, I follow jer. =D
Perbezaan dan perbandingan itu berulang lagi.
Tak akan pernah berhenti sehingga lah ke penamatnya.

Alam persekolahan dan alam pekerjaan. Kebanyakkan rakan seperjuanganku sudah pun melanjutkan pengajian mereka ke peringkat Degree. Kembali menjadi student tapi kali ini di tahap yang lebih tinggi. Tidak kurang lebihnya dengan sebahagian rakanku yang sudah bekerja samada tetap mahupun sementara seperti aku. Namun dengan pekerjaan yang selari dengan bidang mereka, jadi mekanik, kerani, guru, kakitangan pentadbiran dan yang sehaluan dengannya. 

Aku? Dari bidang mekanikal pembuatan beralih ke laluan sebagai juruwang di sebuah supermarket berhampiran dengan kediamanku. Hurm, what's the big deal? NO CONNECTION ok! Acapkali bertemu dengan rakan-rakan seperjuangan sewaktu bekerja. Ada yang menegur dan ada yang buat macam tak kenal jo. Takpa, mungkin muka aku ne makin matang kot sampai dorang tak perasan hahaha. No big deal, tak kesah lah. Besa la tu. Padahal dalam hati, nee! =)

Masa study dulu, aku giat merancang, nak buat itu ini, sebab dah jelas matlamat aku untuk berada dalam keadaan seimbang dan sekaligus membaik taraf pengurusan harian. Tapi sekarang, rasa macam sukar nak rancang buat apa dan satu fakta yang aku sedar. Aku dah tak jelas apa matlamat aku sekarang ni. Pada waktu sebegini aku sedar faktor kegagalan bermula dari kegagalan diri sendiri untuk merancang. Fuh~!

Sekarang ni dalam perancangan nak ambil lesen memandu kereta dan menunggang motorsikal, baru ja siap daftar tadi. Baru daftar je ok. Semoga perancangan ni berjalan dengan lancar. Umur nak genap 20 tahun, baru nak ambik lesen memandu kereta dan motorsikal. Kalau bawa kereta dan motorsikal cara haram tu ble lah, tapi kena berlesen juga tau. hehehe. Takpa, pelan-pelan ja. Nda lama aku akan sampai jua. Sampai ke mana? Tengok saja nanti, Semoga kepada yang lebih baik dan bahagia. Aamiin, InsyAllah. (n___n) v

No comments:

Post a Comment