Thursday 26 September 2013

EPT 191 - Workshop and Studio Practice

Assalamualaikum W.B.T.
Annyeonghaseyo & Konbanwa~

Apa khabar hari ni?

Selain daripada berkongsi babak dalam kehidupan novel Amal ni, kali ini, Amal nak share serba sedikit mengenai kursus [merujuk kepada subjek/mata pelajaran] yang Amal daftar untuk Product Design semester 1 ni.

Kursus : EPT 191 - Workshop and Studio Practice.

24.09.2013, minggu ke-tiga, baru bermula secara formal kelas ni. Sebab ianya memerlukan peralatan melukis. Hm, mula rasa macam budak-budak ni. Tapi bila kena suruh buat latihan, fuh. Kelas 4 jam pun rasa macam tak cukup.

Peraturan Melukis:
Jangan Padam Kalau Buat Silap atau garisan tak lurus ke bengkok ke, tak kisah, jangan padam. dui, hhohoho.

Latihan 1

 En. Badrul (pensyarah EPT 191) benarkan kami gunakan pembaris bagi membentuk kotak sebagai panduan untuk melukis garisan lurus dan melengkung.


Latihan 2
Ya untuk latihan 1, tapi tidak untuk latihan 2. En Badrul kata, kena latih minda untuk mengkoordinatkan pergerakkan tangan. Hm, ok saya cuba ! Ini lah hasilnya yang saya mampu. 


Latihan 3
Ini pula lukisan berdasarkan objek dan objek yang menjadi sasaran pelajar rekabentuk produk 2013/2014 ni ialah dawai yang rekabentuknya digubah sendiri oleh pelajar mengikut citarasa masing-masing. Macam ada maksud tersirat ja dalam lukisan Amal ni kan. Hahaha.


Latihan 4
Bahagian ni, haah, lukis tangan sendiri. ambik mu. Ni pun belum siap, kena tambah beberapa gambaran tangan lagi. hohohoho..

Oke lah. Sekarang pun dah lewat bebenor, esok kena bangun seawal jam 5.30 am, bersiap nak kejar bas. hehehe
Good Luck Everyone.
Oyasuminasai~~~

No comments:

Post a Comment