Friday 20 September 2013

Tidur Dalam Bas

Assalamualaikum W.B.T.
Annyeonghaseyo & Konbanwa.

Home sweet Home Wang Ulu [Girl]


Hari ini Hari Jumaat. Kelas bermula seawal jam 8.00 am. Memandangkan Amal tinggal di Kolej Kediaman Wang Ulu dan kelas berada di Kampus Tetap Pauh, amat digalakkan untuk pergi sejam awal dari waktu kelas bermula. 

Perjalanan Bermula
Jam 7.10 am [kira lambat dah tu], bas yang dinaiki pun bergerak meninggalkan sebahagian daripada pelajar yang masih menunggu bas yang akan menuju ke destinasi kampus masing-masing walaupun tempat duduk sebelah Amal masih kosong. Ok, ngam lah tu. Duduk belakang sekali dekat dengan pintu kecemasan. Duduk sebaris dengan Amal ialah, classmate Amal juga Product Design [tak ingat namanya] dan seorang lelaki pelajar antarabangsa.

Tidur
30 minit dari K.K. wang ulu ke Pauh, ya jelas, the best time gap for a nap. hehehe. Pusing kanan mengadap tingkap, adventure mimpi pun bermula sampai tak sedar yang bas dah sampai dekat kompleks Dewan. sedar-sedar lagi, entah apa yang classmate tu buat, the sure thing was, something hit my bag hardly. Terkejut giler doh. Sepantas mungkin bukak mata lepas tu, pelajar antarabangsa tu mengucap tengok Amal yang terpinga-pinga. Ok, rasa sentap sedikit di situ. ngeee.

Balik tengahari tu, naik bas yang pernah Amal naik sebelum ni [ingat bas tu] dan duduk tempat sebelah driver bas untuk kali kedua dengan bas yang sama. Short interview bersama driver bas, orang Kedah. hm, tu je. 

Sekian.


No comments:

Post a Comment