Friday 8 June 2012

My Creation Image with Gimp (1)

Assalamualaikum W.B.T dan Salam Sejahtera.

Tak tau nak mula macamana sebab teruja sangat. (^_^). Sebenarnya dah lama aku tertanya-tanya, macamana nak buat wallpaper yang abstract. Seiring dengan tu, minat aku untuk mula belajar bagaimana nak buat wallpaper. So, langkah pertama yang aku buat, cari di youtube. Jumpa klip video yang gunakan Gimp sebagai software untuk buat image tu. Memandangkan aku pernah juga guna Gimp ni dulu, jadi aku putuskan untuk download software Gimp 2. Berdasarkan tutorial di video klip tu, aku pun mula lah beroperasi dan hasilnya seperti di bawah:-

Hasil yang pertama aku buat: Tadaa~

Orange with Pink 
640 x 480 pxl


Cyan and Red Ball
640 x 480 pxl


Orange Sparkle
1440 x 900 pxl


Blue Sparkle
1400 x 900 pxl


Blue Light Sparkle
1400 x 900 pxl


Brown Sparkle
1400 x 900 pxl

Purple Sparkle
1400 x 900 pxl


Green Sparkle
1400 x 900 pxl


Cyan light Sparkle
1440 x 900 pxl

Ini merupakan karya-karya aku yang terhasil daripada cubaan pertama. Hasil tangan orang baru, katakan. Jika dibandingkan dengan karya mereka yang lain mungkin aku ni tak seberapa. Tapi, apa pun keterujaanku untuk melihat hasil ini, sangat-sangat comel. Hehehe. Namun, Alhamdulillah, akhirnya aku dah dapat titik permulaan kepada sesuatu bidang yang aku minat sejak dari aku mula mengenal bidang seperti ini seperti merekabentuk latar belakang, pencahayaan pada latar belakang, abstrak. Sukanya aku.hehehe

Nota KaKi: aku mengalu-alukan sebarang tunjuk ajar dan respon yang dapat membantu aku untuk memperbaiki lagi sebarang kekurangan pada hasil-hasilanku ini, yeah~

No comments:

Post a Comment