Tuesday 25 February 2014

Masih Sayang

Entah bila, aku mula memasang angan-angan untuk memiliki smartphone.
Baru-baru ini aku balik ke Sabah.
Wena, adikku yang paling bongsu memiliki handset Samsung.
Reason kenapa dia nak beli handset, sebab nak main game pau jak.
Yakin kan adik aku sorang ni.
Aduhai..
Aku masih lagi dengan handset Nokia 2730 Classic.
Hari tu, ibu pun bercerita pasal handset ni.
Ayat 'Nantilah.' itu buat aku penasaran.
Ibu nak belikan aku handset ke? hehehe

Sekembalinya aku di UniMAP.
Keluar ke pekan Kangar bersama Nisa dan Kak Aisyah.
Nisa kata nak tunjukkan tablet dekat kedai depan Aneka.
Aku ikut saja, niat nak beli itu ada cuma aku tak bawa bersama wang.
Sudahnya, Nisa beli handset jenama Lenovo.

BR1M dah masuk akaun.
Aku telefon ibu, bagitau ibu tentang plan aku nak beli handset baru dengan duit BR1M tu.
Ibu bagi 'green light'.
Alhamdulillah.

Tapi,
Aku,
Bila memikirkan bakal kehadiran handset baru ini,
Hatiku berat nak buat keputusan untuk beli handset baru.
Bila handset baru nanti,
Kena tukar sim dari handset lama pi handset baru.
Banyak kenangan aku dengan handset Nokia 2730 Classic tu.
Itu lah handset berkamera yang pertama aku terima dari ibu.
Masa tu, ibu belikan di Indah Permai (IP),
Tahun 2010,
Aku tengah praktikal di Politeknik Kota Kinabalu,
Sebabnya, aku nak guna kamera untuk tangkap gambar kerja LI.
Ibu belikan saja, masa tu harga RM300 lebih kut.

Selain tu,
Banyak mesej lama-lama yang masih aku simpan,
Kadang-kadang rindu nak baca kan,
Ya la, semua tu tinggal kenangan.

Kini aku sedar,
Serba sedikit karakter aku ni,
Sukar menerima perubahan,
Aku hairan juga,
Sebelum ini,
Aku rasa aku ni jenis orang yang cepat bosan.
Entah bila pula berubahnya.
"People change, Heart change, Forever? there no such things in this world except Allah"
Aku rasa aku cuba terima kenyataan ini.
That's better, right?.

Memandangkan aku masih sayang dengan handset lama aku ni,
Amacam ni mal?
Masalahnya (ke alasan semata-mata),
Tahap komunikasi sekarang semakin canggih,
Dengan segala Whats app bagai,
FB ni dah agak kurang penggunaannya,
Even pensyarah pun, deliver their mesej through whats app.
Ada member kelas yang rajin,
Dapatlah tengok print screen dekat Fb.
So, kesimpulannya?
Hm, biar aku fikir masak-masak dulu.
Kalau takat nak call bagai, takde maknenye lagi sekarang bagi aku...
Zaman remajaku dah berlalu..
Wahahahaha

Sekian, Arigatoo Gozaimasu~

No comments:

Post a Comment